Tuesday 17 April 2018

Solat Sunat Dhuha Tanpa Ikut Surah Yang Ditetapkan

Aku cuma voice dan jawab "Boleh" saja.  Aku tak tahu napa dia ketawa. 
Kepada netizen, kalau nak dengar voice, tekan dua kali laju-laju. Nanti akan muncul tanda hati warna merah. Itulah voice cintaku pada kalian. 
Dalam solat Dhuha dan sebarang solat sunat, maka boleh baca apa saja surah selepas al Fatihah atau tak baca surah langsung. Kerana hukumnya adalah sunat 
Dalil daripada Al Quran dalam surah al Muzzammil ayat 20

فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ

Maksud :"Oleh itu bacalah mana-mana yang mudah kamu dapat membacanya dari Al-Quran (dalam sembahyang)". *aku tahu, mesti ada yang lurus pi tekan. Jangan nak tipu. 😂😂

  • pu_azmanAku cuma voice dan jawab "Boleh" saja. Aku tak tahu napa dia ketawa. 
    Kepada netizen, kalau nak dengar voice, tekan dua kali laju-laju. Nanti akan muncul tanda hati warna merah. Itulah voice cintaku pada kalian. 
    Dalam solat Dhuha dan sebarang solat sunat, maka boleh baca apa saja surah selepas al Fatihah atau tak baca surah langsung. Kerana hukumnya adalah sunat 
    Dalil daripada Al Quran dalam surah al Muzzammil ayat 20

    فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ

    Maksud :"Oleh itu bacalah mana-mana yang mudah kamu dapat membacanya dari Al-Quran (dalam sembahyang)". *aku tahu, mesti ada yang lurus pi tekan. Jangan nak tipu. 😂😂

No comments:

Post a Comment